Prekretnica – znakovi epohe između makartizma i sna o izgubljenom jugu
Holivudska LGBT cenzura – nekad i sad
„Smrt Blanšinog muža je bila zagonetna i vjerovalo se da je on umro pod čudnim okolnostima, a te okolnosti bile su određene njegovim skrivenim ili otvorenim homoseksualizmom što je bilo takvo svetogrđe za Holivud ranih pedesetih da su sve scene u kojima se to pominje izbačene. Danas kad imate novu orjentaciju Holivuda vidite koliko se svijet promijenio od onda i koliko su rigidne regule jednog tradicionalnog društva danas doživjele svoju negaciju u takođe rigidnim regulama nove rodne ravnopravnosti“, ističe Zečević.
„Marlon Brando je ostvario kultnu ulogu u tom filmu ali nije dobio Oskara za glavnu mušku ulogu. Međutim, on je ušao u samu žižu filmskog interesovanja, prije svega zahvaljujući Eliji Kazanu, reditelju koji je bio izvanredan poslenik modernog Holivuda koji je sa filmovima ‘Džentlmenski sporazum’ i ‘Panika na ulicama’ izašao u prvi plan a zatim doživeo potpunu apoteozu u filmu ‘Na dokovima Njujorka’, potom snimio i ‘Istočno od raja’, ‘Divlju reku’, ‘Sjaj u travi’, ‘Amerka, Amerika’ i niz drugih. Elija Kazan napravio je veliku karijeru pre svega jer je umeo da čita pozorišne tekstove a prvi dokaz da je u tome našao nove filmske kvalitete bio je ‘Tramvaj zvani želja’“, smatra Zečević.