Izložba pod nazivom Portreti, predstaviće radove iz ciklusa „Terra“.
Slike ciklusa „Terra” sklone su apstrakciji, a portreti ciklusa „Saros“ neizbežno u sebi nose figurativnost. Upravo to su razlozi ovakvog koncepta izložbe. Portreti „Terre“ kao spona dva tehnički različita ciklusa, koja se po svojoj autentičnosti mogu svrstati u antologijska ostvarenja. Kolekcija „Portreti” ciklusa “Terra” ostvaruje jedinstvo sa “Sarosom” kroz tematska prožimanja i kroz svojevrsni tehničko – evolutivni paralelizam.
O „Terri“
“Maestro Bratislav Bato Medojević, nakon smrti svog voljenog oca, suočava se sa složenim pitanjima života i smisla postojanja. Tada se u njemu rađa ideja da zemlju – tlo na kome živimo, rađamo se i u koje odlazimo, pokuša objasniti na što je moguće prirodniji način.
Nije poznato da se jedan slikar u prošlosti, ili danas, bavi ovom temom, na ovako iscrpan, lucidan i uspješan način, a koji perfeksionizmom izrade i urođene originalnosti, u neprekidnom stvaralačkom procesu, neumitno, kao vulkan u konstantnoj erupciji, proizvodi slike neuporedive umjetničke vrijednosti, koje se pred našim očima okamenjuju i integrišu u pejzaž našeg nesvjesnog, za sva vremena.
Otkrivši kvalitetnu i adekvatnu tehniku za ostvarenje svoje grandiozne ideje, iako mu je ona usložila slikarski posao jer je svaku boju morao proizvesti sam, ručno, maestro Medojević se upušta u poduhvat da objasni smisao i suštinu materijalnog postojanja života i znaćenja brojnih osobenosti zemlje – tla tražeći mogućnost za otkrivanje arhetipa koji bi ga doveli do rješenja koja bi mogao što jednostavnije iznijeti na površinu, kako bi pružio što vjerniju sliku osobenosti zemlje koje su u dubokoj korelaciji sa psihom.
Slike su slojevite, i svaki sloj ima svoju simboliku i značenja. Oni su u međusobnoj harmoniji, polazeći od podloge platna, do poslednjeg sloja koji na jednostavan i jedinstven način materijalizuje i objedinjuje sve u neko praiskonsko značenje manifestacija – kao uzrokom budućih dešavanja. Tako slike ciklusa „Terra” na tajanstven i suptilan način u nama bude emociju i pokreću misao.
Vođen idejom, prirodom njene bitnosti i simbolike koja je interaktivno ugrađena u sve strukture naše psihe, autor je u stvaranju ciklusa „Terra” prošao kroz mnoge faze, što možemo pratiti kroz kolekciju portreta koju izlažemo.
Tragajući kroz tijelo slike, koje se primarno predstavlja kao apstraktno, često se pronalaze realistični elementi. S druge strane, na prvi pogled prepoznatljive figuracije, do apstrakcije se utapaju u složenost mogućnosti njihovog tumačenja. Taj odnos, u različitim proporcijama, postoji na svakoj slici. Ipak, u detaljima apstrakcija ima dominaciju”. – Luigino Smiroldo i Biljana Milaković.